Anasayfa / Özel Güvenlik Dersleri / Etkili iletişim / İletişiimin temel becerileri

İletişiimin temel becerileri

Karşımızdakini Dinlemek

  • İletişimde Dinlemenin Önemi
  • Evde eşimizi, çocuğumuzu; işyerinde amirimizi, arkadaşlarımızı çevremizdeki insanları dinliyor muyuz? Dinliyormuş gibi mi yapıyoruz. Yada nasıl dinliyoruz.
  • Birine önemli bir konuyu yada bir problemimizi anlatacağımız zaman; “Beni can kulağıyla dinle” deriz. Acaba can kulağıyla nasıl karşımızdaki kişiyi dinleriz. O bize hastalığından dolayı moralinin bozulduğunu anlatırken, maçların sonucundan yada saçının renginden bahsederek mi? “Ben daha kötüyüm.” Deyip kendi rahatsızlığımızı mı anlatarak.
  • Amirimiz bize “Bu bilgi notunu hemen hazırlayıp getirin yarın bir toplantıya katılacağım” dediğinde. Onu dinlemeyip. “-Hemen mi hazırlamamız gerekiyor” diyerek mi?
  • Çocuğumuz bize “Bugün yazılım var. Sınava hiç çalışamadım ve de okula geç kaldım.” Dediğinde, cevap olarak “Kahvaltını yapmadan çıkma” diyerek mi?
  • Eşimiz “Bugün canım çok sıkkın” dediğinde. “Benimde canım sıkkın geçer. Boş ver.” diyerek mi? Yaşantımıza şöyle bir kuşbakışı bakarsak bu örnekleri çoğaltabiliriz.
  • İyi Bir Dinleyici Olabilmek
  • “İnsanların düşüncelerine basmak, ayaklarına basmak kadar büyük bir kabalıktır.” L. Montgomery
  • İyi bir dinleyici olmak için, duymayı istemek kadar, konuşulanları bölmeden sabırla dinlemek de gerekir.
  • Karşımızdaki kişinin söylediklerini anlamaya odaklanabilmek için bazı becerilere ihtiyacımız vardır.

-Kendini Tanımak

  • “Yola çıkınca her sabah,
  • Bulutlara selam ver.
  • Taşlara, kuşlara,
  • Atlara, otlara,
  • İnsanlara, selam ver.
  • Ne görürsen selam ver.
  • Sonra çıkarıp cebinden aynanı,
  • Bir selam da kendine ver.
  • Hatırın kalmasın el gün yanında,
  • Bu dünyada sen de varsın!
  • Üleştir dostluğunu varlığa,
  • Bir kısmı seni de sarsın.”(Dökmen,1994)
  • Yukarıda okuduğumuz Selam şiirinde, “Canlı, cansız her şeye selam ver/ “Hatırın kalmasın el gün yanında /Bu dünyada sende varsın!” Bu mesajla öncelikle, bireyin önemi vurgulanarak, kişinin kendisini ihmal etmemesi yani benine sahip çıkması gerçekten de çok güzel, yalın bir şekilde ifade edilmiş. Onun için öncelikle işe, kendimizden başlayıp (egoist olmadan tabi) varlığımızın değerini bilir, kendimizi seversek, başkalarını da severiz. Kendimizi anlarsak, muhatap olduğumuz kişileri de daha iyi anlayabiliriz.
  • Bir kere; her şeyden önce kendin önemli ve anlamlısın, anlayışından yola çıkmalıyız. O halde sağlıklı bir hayat sürebilmek için elimizden gelen yardımı, önce kendimize yapmalıyız. Güçlü olabilirsek, hem kendimize hem de yüreğimizde hissettiğimiz kişilere, yardım edebilme şansımız olur. Belki bir çözüm bulamayız. Ama anlattıklarını yürekten dinleyen, anlayan birilerine ihtiyacı olan binlerce insan vardır. Onun için öncelikle kendimizi iyi hissetmemiz gerekir. Asıl sorunun kaynağı biz isek, biz başlı başlına sorunun bir parçasıyızdır zaten.

-Kendini Açmak

Önce İç Dünyanla Uyumlu Ol

Önce Kendi Evinde Başarılı Ol

Tanrıdan Yardım iste ve Buna layık ol

Dürüstlüğünden Hiçbir zaman Ödün verme

İlgilendiğin Kişileri unutma

Bir Yargıya varmadan önce her iki tarafı da dinle

Başkalarının fikirlerini al

Orada olmayan kimseleri savun

İçten Ama kararlı ol

Her yıl yeni bir konuda yeterlilik kazan

Yarının işini bugünden tasarla

Beklerken elini çabuk tut

Her zaman olumlu bir tavır takın

Mizah ve hoşgörü anlayışını kaybetme

Giyim kuşamında da, işyerinde de düzenli ol

Hatalardan korkma; sadece o hatalara yaratıcı, yapıcı, ve düzeltici tepkiler göstermemekten kork

Yanında çalışanların başarıya ulaşmalarını kolaylaştır

Konuştuğunun en az iki katını dinle

Bütün Yeteneklerini ve çabalarını elindeki işine yönelt, bir sonraki işini ya da terfi edilmeyi dert etme

           

-Kendini Doğru İfade Etmek

-Mesajlarımız          İletişim için dört temel öğenin olması gerekir: gönderici, mesaj, alıcı ve geribildirim. Bunlardan biri eksik olursa iletişim eksik olur.

Tam Mesaj-Kısmi Mesaj-Kirli Mesaj

Net olmayan mesajlar yanlış anlamalara veya olumsuz iletişime yol açabilir.         -buradan geçemezsiniz! (sağdaki kapıdan sola dönüp merdivenle 2 kata çıkabilirsiniz)

-hemen içeri girmeyin (5 dk sonra ana kapıdan içeriye giriş kartlarınız yakanıza takılı olarak girebilirsiniz)

-Fazla geç kalmayın (yarım saat sonra işlemler biteceği için 30 dk fazla gecikmeyin

Buna da göz atabilirsiniz

Durdurma ve kimlik sormanın amacı

Suç işleme eğiliminde olan kişileri caydırmak Suçları olmadan önlemek Olay sonrası suç failini yakalamak Yasalara …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

EnglishRussianTurkish